Koľko stojí tvorba mobilnej aplikácie a aké funkcie by mala obsahovať?

Mnoho ľudí  od využívania mobilnej aplikácie pre svoj biznis odrádza jej, údajne, vysoká cena. Väčšina ľudí má zafixované ceny končiace v desaťtisícoch eur. Tvorba mobilnej aplikácie však nemusí vôbec byť tak drahá, ako si každý myslí.  

Dobrá a kvalitná mobilná aplikácia môže nakoniec vyjsť oveľa lacnejšie, nezáleží pritom či je pre Android alebo iOS. To poteší najmä menších podnikateľov, športové kluby či súkromných fitness trénerov, ktorým appka výrazne uľahčí kontakt s ich zákazníkmi.

U nás, v SMART aplikáciách, sa základné ceny pohybujú približne od 1500 do 3000 eur, je však možné dohodnúť sa aj na 12 mesačnom financovaní - mesačne to tak nebude znamenať výraznejšiu záťaž pre váš rozpočet.

Finálna cena závisí predovšetkým od funkcií, ktoré sú súčasťou aplikácie. Čo by teda mala dobrá mobilná appka obsahovať? Záleží na tom, pre akú skupinu zákazníkov je určená. Jej základnou úlohou je ale vždy uľahčenie a urýchlenie komunikácie s koncovými zákazníkmi oproti iným komunikačným kanálom.

Pre majiteľov reštaurácií to môže znamenať, že budú vo svojej appke ponúkať možnosti menu, vytvorenia objednávky či ponuku špeciálnych akcií pre používateľov aplikácie. To im pomôže k vytvoreniu a udržaniu lojálnej skupiny zákazníkov, ktorí budú ich služby opakovane využívať. To všetko bez toho, aby museli majitelia reštaurácie platiť tretej strane za sprostredkovanie každej objednávky.

Podobne sú na tom osobní tréneri, ktorí tak môžu umožniť svojim klientov prihlasovať sa na tréningy jednoducho cez appku, za pár sekúnd. To privítajú zákazníci, ktorí využívajú ich služby pravidelne. Športové kluby zas môžu zdieľať informácie o skóre v jednotlivých zápasoch, postavení v tabuľke či posielať fanúšikom notifikácie o blížiacich sa udalostiach.

Keďže konkurencia je dnes väčšia ako kedykoľvek predtým, vyhráva ten, kto ponúkne svojim klientom niečo navyše. Tým môže byť, napríklad zbieranie bonusových bodov za návštevu reštaurácie. Za určitý počet bodov môžu potom zákazníci dostať dezert či kávu zadarmo. Zbieranie bodov je možné jednoducho prepojiť so vstupom do GPS vymedzenej lokality či so skenom QR kódu.

Doteraz sme sa zameriavali na to, čo by mala mobilná aplikácia obsahovať pre koncových zákazníkov. Čo však majitelia appky? Samozrejme, myslíme aj na nich. Z ich pohľadu je dôležitá najmä jednoduchá administrácia, a teda možnosť aby si informácie v appke mohli jednoducho aktualizovať sami, podľa aktuálnej potreby. Rovnako dôležitá je aj analytika. Majitelia appky tak budú mať prehľad o tom, ako ju zákazníci využívajú a o čo majú najväčší záujem. Tomu môžu následne prispôsobiť ďalšie kroky.

V SMART aplikáciách vieme, že možností je naozaj veľa – pomôžeme vám sa v nich zorientovať a vybrať si z viac ako 50 funkcií pre mobilné aplikácie. Nájdime spoločne tie správne pre vašu appku. Kontaktujte nás ešte dnes.